Mijn favoriete baan van het centrum van Long Beach naar het centrum van Los Angeles is de LA Metro Rail Blue Line. Ik betaal $ 1,25 voor een enkele reis, $ 5 voor een dagkaart en een extra hoogtepunt van een onderneming van ongeveer 45 minuten. Dat herstelt echt een ROI van +25 minuten tijdens de nacht, aangezien de rit over het spoor bijna een fractie van de tijd is als rijden op de 710 of 110 interstates.

Het merendeel van de Blue Line-rijders zijn gewone arbeiders, met een paar experts – bijvoorbeeld ikzelf – die de etappes in het Long Beach-gebied doorkruisen. De Blue Line-cursus neemt je mee door een deel van de meer geprezen (of beruchte) gebieden van Los Angeles, waaronder Artesia, Compton, Watts, dus. Focal LA.

In 5 jaar op de Blue Line heb ik nog nooit een aflevering van ongelukkig gedrag gezien, behalve een periodieke overvurige sheriff-agent die zichzelf verdedigt als een door de strijd voorbereide ticketcontroleur, die garandeert dat geen verworpen ontdekkingsreiziger heeft geprobeerd de treinetappe af te leggen zonder zijn tol te hebben betaald .

Met alles in aanmerking genomen, is de LA Metro Blue Line een nuttige, minimale inspanning om te voldoen aan de eisen van arbeiders en voorsteden in Long Beach en South Los Angeles Country.

Elke dag vervoeren de LA Metro-spoorwegadministraties ongeveer 300.000 rijders, met bijna geen show in tegenstelling tot andere enorme stadsverkaders. Als u Metro Bus Services toevoegt, weerkaatst dat aantal dagelijks tot ongeveer 1,6 miljoen passagiers, waardoor het het derde grootste openbaarvervoerskader in de Verenigde Staten is.

Ongeveer één keer per jaar heeft u een ongeluk, inclusief een transport- of railvoertuig, dat een echte verwonding of overlijden tot gevolg heeft. Als u dus vertrouwen hebt in de middelpunten, loopt één persoon op de ongeveer 584 miljoen reizigers het risico op overlijden of oprecht letsel door gebruik te maken van het openbaar vervoer in Los Angeles County.

Vergelijk dit met het straat- en tolwegraamwerk, waar de California Highway Patrol-site elke dag een normaal van ongeveer 60 echte auto-ongelukken (wonden) registreert in de LA County-zone. Het is de verdienste van Los Angeles dat de politie strenge wetten voor jay-wandelen toestaat, waardoor het aantal personen dat te voet ongelukken in bezette grensovergangen kan beperken.
De nieuwe hartverscheurende ongelukken in de metro van Washington DC hebben de omvang en brutaliteit van een treininslag. Negen personen zijn overleden, en nog veel meer echt gekwetst. Ongelukkige. En aangezien de impact frontaal was, had het waarschijnlijk een menselijke blunder als reden. De burgemeester van Washington Adrian Fenty portretteerde de crash op maandagavond als “de dodelijkste in de 33-jarige geschiedenis van de metro”. (AFP)

Inderdaad, zelfs met deze wereldwijde gebeurtenis, en de vicieuze foto’s die werden getoond, is reizen met de metro en het vervoer de moeite waard om dankbaar voor te zijn. Metro vervoert talloze individuen, tegen een volkomen redelijke prijs, met uitstekende herhaling. Metro is aardgeluid en gebruikt stroom en CNG (compacted petroleum gas) als brandstof. De metro is handig voor de mensen in Los Angeles, de stad en ons waardevolle So Cal-klimaat.

We mogen de pijnlijke gelegenheid van Washington DC niet gebruiken om ons vertrouwen in de LA Metro te beïnvloeden of te beïnvloeden. Of misschien moeten we ons blijven concentreren op het verbeteren, ontwikkelen en gebruiken van kaders voor openbaar massaal reizen. We zullen veiligere, productievere en aantrekkelijkere treinen en transporten creëren, zelfs in een stad met een conventionele relatie met het voertuig.